WIADOMOŚCI

OWG przedstawia pierwsze rekomendacje
OWG przedstawia pierwsze rekomendacje
Specjalna grupa powołana do pracy nad poprawą warunków wyprzedzania w F1 [ang. Overtaking Working Group] zatwierdziła pierwsze rekomendacje do zmian, mających na celu poprawę spektaklu jakim są wyścigi Grand Prix.
baner_rbr_v3.jpg
Po GP Turcji, która okazała się jednym z najmniej ciekawych wyścigów ostatnich lat niemiecki magazyn Auto Motor und Sport donosi, że grupa prowadzona pod okiem delegatów technicznych zespołów: Paddy Lowe (McLaren), Pat Symonds (Renault), Rory Byrne (Ferrari) jest gotowa przedstawić swoje pomysły na poprawę wyprzedzania, wprowadzając bardziej przyjazny regulamin.

Po testach w tunelu aerodynamicznym modelu bolidu F1 w skali 1:4 OWG przedstawi zmiany, które mogłyby zostać wdrożone w okolicach sezonu 2009 – 2010.

Wśród proponowanych zmian znaleźć miałyby się: szersze przednie skrzydła, węższe i wyższe tylne skrzydła, bardziej stromy dyfuzor i zakaz stosowania skrzydełek i owiewek.

W sezonie 2009 mogłyby także powrócić gładkie opony (sliki).

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

29 KOMENTARZY
avatar
tom38

31.08.2007 13:14

0

Tylko slicki!! Przyczepnośc mechaniczna pozwoli wyprzedzić na zakręcie.


avatar
kleszczu777

31.08.2007 13:19

0

i bedzie odrazu ciekawiej niech to wprowadza bo ja na GP Turcji spalem ;/


avatar
maciotacio

31.08.2007 14:05

0

i powinni jeszcze limit obrotów zwiększyc :P


avatar
jan5

31.08.2007 14:11

0

jak było 1000 koni to było duzo wyprzeeń po wyjściu z zakrętów


avatar
Porky2

31.08.2007 14:24

0

taaa a moze wogole niech im wspadza silniki z dragsterow:P


avatar
aro101

31.08.2007 14:26

0

Nie chodzi o tysiąc koni, ale na przykład o to, że zmniejszyli dyfuzor, który nie był podatny na zawirowania powietrza, powodowane przez pojazd jadący z przodu. Podobnie jest z przednim spoilerem, to jego podniesienie właśnie też przyczyniło się do zmniejszenia liczby wyprzedzeń(teraz jest on po prostu w strefie, w której zawirowania są większe)


avatar
huku

31.08.2007 14:37

0

Dobrze dobrze. Mysle ze po wprowadzeniu tych zmian bedzie znaczni lepiej z wyprzedzaniem


avatar
Peti

31.08.2007 14:38

0

Panowie,( i Panie).Czy odbywają się dzisiaj jakieś testy?


avatar
kempa007

31.08.2007 15:13

0

odbywaja


avatar
Kabat

31.08.2007 15:13

0

Tak, ostatni dzień testowy na Monzie dzisiaj jest


avatar
nawex

31.08.2007 15:15

0

WItam popieram slicki i jak najmniej dodatkowych spojlerków. Prosty tylni i przedni araz mniejszy dyfuzor.To da razem duzo mniejsze zawirowania powietrza a zatem pozwoli drugiemu kierowcy zbliżyć do wyprzedzanego dosłownie na mm. pozdrawiam


avatar
scorpion

31.08.2007 15:16

0

GP Turcji było pierwszym GP na którym normalnie usnąłem ;/ jakby dali ponownie silnik V10 to by mozna było mówić o jakiejś większej adrenalinie i atrakcji dla kierowców jak i kibiców


avatar
tomasz19

31.08.2007 15:34

0

byłoby po prostu ciekawiej


avatar
DjMate

31.08.2007 15:37

0

hmm.. dla mnie nic nie musza zmieniac z tymi spoilerami i oponami. Tylko niech wrocą silniki V10. Jak startowali z tymi silnikami to bylo o wiele ciekawiej na torze....


avatar
Bobekman

31.08.2007 16:07

0

Ale dobrze że zauważają te problemy i polecają komuś zająć się ich poprawą. rzeczywiście mog;i by powrócić też do V10


avatar
cukiereczek

31.08.2007 18:15

0

silniki, nie do końca. najlepiej jak wrócił by Michelin, było by na pewno ciekawiej. sliki O TAK


avatar
przemas f1

31.08.2007 18:33

0

Hmm.. może i to coś da a może nie hmm...


avatar
walerus

31.08.2007 19:10

0

usprawniać...usprawniać...;-)


avatar
riklaunim

31.08.2007 19:31

0

niech dodają dopalacze rakietowe po bokach bolidu :) na prostych można dorzucić trochę i wyprzedzanie z 400 km/h :] i na pit stopie wymieniają także rakiety ;)


avatar
PiotrB__86

31.08.2007 21:52

0

E tam V10. Proponuje 3,6l V12 i pozwolic na turbo nalepiej VGT. to by jazda była. Do tego slicki i brak TC:)))


avatar
reikorp

01.09.2007 01:05

0

OWG -> OMG ja tam mówię: nie tędy droga. CBA miało się zajmować korupcją, a z góry było wiadomo, że pomysł ssie. tak samo jest tutaj. od razu speckomisje niech powołują do tego, czy aby trafnie to wszystko rozpatrzono, czy te wymiary skrzydeł nie służą czasem makom itd.. co za idioci tym sterują? zatrudniać jednych ludzi do komplikowania, a drugich do skomplikowania pokomplikowanego w taki sposób, żeby było skomplikowane pożytecznie. nie potrafię zrozumieć tej masochistycznej tendencji ludzi do bycia głupimi. ja to uproszczę: OWG to jest DEBILIZM i nie przyniesie F1 nic dobrego. to mówiłem ja - reikorp:)


avatar
Smola

01.09.2007 10:12

0

A moze reikorp troche histeryzujesz... :P OWG jest jak narazie jedynym pomyslem, na zmienienie obecnej niezdrowej sytuacji, dotyczacej wyprzedzania. Co do silnikow, to raczej marne szanse, ale fakt, ze stesknilem sie z "wyciem" V10... znowu bede sie musial rozbic o kompletny IDIOTYZM monopolu dla Bridgestone'a.... ten temat byl juz tyle razy walkowany na tym forum, ze kazdy wie o co chodzi. Trzeba miec nadzieje, ze cos pojdzie w dobrym kierunku i ogladanie F1, bedzie wiazalo sie ze 100 zawalami w naszym kraju, podczas weekendu wyscigowego. Pozdrawiam


avatar
reikorp

01.09.2007 12:35

0

OWG jedynym pomysłem? oby tak zostało. ja sobie więcej takich nie życzę. pozwólcie, że przedstawię mroczną wizję przyszłości F1. FIA decyduje się zmieniać wyścigi, by były bezpieczniejsze. ograniczają obroty, zmniejszają silniki, robią 13-kilometrome strefy bezpieczeństwa i zakładają reflektory bolidom:P opony oczywiście również muszą być "bezpieczne", czyli nie mogą się za dobrze na zakrętach trzymać (a to już marginalne, że dżapański koncern na tym zaoszczędzi). równolegle do tego pensje pobierają ludzie, którzy myślą jak zmienić zasady, żeby ułatwić wyprzedzanie. oczywiście nie mogą zmienić nie wprowadzonych jeszcze zasad, bo nie wiadomo jak one na ołwertejking wpływają. zatem pracują OWG i FIA i w kolejnym roku pojawiają się potwory z szerokimi i nisko położonymi skrzydłami przednimi, które nie mogą wyprzedzać z braku mocy. dodatkowo przy wyjściu z zakrętu nowe "slicki" są tak ciulowe, że nagły przypływ żałosnej nadwyżki mocy powoduje poślizg i wypadnięcie na betonowe pobocze, którego używa się do osiągania lepszych czasów. większość pieniędzy jest zżerana przez organy sterujące F1, ekolodzy lamentują nad globalnym ociepleniem i proponują, by ścigać się na symulatorach. nikt nie ma jaj, żeby powiedzieć im, by przypięli się do lodowca kajdankami, więc rozważane są kolejne pomysły zmniejszenia wydatków w wyścigach (praktycznie to tylko przerzucenie kasy z toru w biura). FIA widząc sytuację pracuje intensywniej, podobnie zresztą OWG. i koło się zamyka. marti robi blog o paris hilton, kazik zajmuje się modelarstwem, walerus odkrywa się przed światem, że jest użytkownikiem WBR. wentworth miller załamany sytuacją przyznaje się do bycia gejem i że na planie PB robił sobie z kolegami dziary na pupie. ja przesiadam się do malucha WRC - zamierzchłego symbolu wolności i ginę dachując. kubica wraca do kartingu, hamilton świętuje 20 mistrzostwo:) fajnie, co?


avatar
obi216

01.09.2007 15:59

0

Znośnie - Reikorp. A to , że FIA wydziwia , to też prawda. Pozdrówka


avatar
Smola

01.09.2007 19:30

0

Spoko reikorp - postawie ci piwo :P ale w tym co napisales jest sporo racji.... ale jeszcze nad tym pomysle :)


avatar
Marti

01.09.2007 20:00

0

reikorp - choćby nie wiem co się wydarzyło w F1, Marti nigdy nie będzie do tego stopnia zdesperowana, aby prowadzić jakikolwiek pamiętnik o tej pani!! No wypraszam sobie. A poważnie mówiąc: zmiany, które FIA wprowadziła w poprzednich latach, które również miały na celu zwiększyć atrakcyjność F1, jak widać nie do końca się sprawdziły. Ponownie mamy zjawisko "nagminnego niewyprzedzania", szczególnie w czołówce. Mam nadzieję, że w tej kwestii w końcu coś się zmieni na stałe, a nie tylko na parę wyścigów.


avatar
Kazik

01.09.2007 23:41

0

Fakt,zbieram modele,strasznie je lubię (nie mam jeszcze BMW-Roberta i ta sytuacja doprowadza mnie do frustracji niesamowitej podobnie jak reikorpa)Ehhh


avatar
walerus

03.09.2007 10:14

0

co to jest WBR?? kurna nie będę roznegliżował dlatego tylko że bolidy się nie mogą wyprzedzać...... kurna Oni muszą coś zrobić z tą F1 - bo kurna jedyną atrkacją F1 będzie w weekendzie wyścigowym sobota z kwalifikacjami..... a ryk silnika to już można usłyszeć na wszelakich pokazach - nie trzeba jechać na wyścig...... niech kurna zmienią przepisy - albo kurna uciekam komuśkto jedzie za mną i ok, albo kirna po 3 kółkach jazdy ze stratą 0.5 sekundy - muszę póścić gościa z tyłu albo kurna jak go nie puszczam to karny przejazd przez PIT LANE i tyle. a nie jadę sobie i dłubię w nosie a za mną jedzie kolejne prosię itd....za niedługo ten co zdobędzie PP - to mu będąnaklejać na tył bolidu faketę i napisy: oglądaj mój tyłek cały wyścig, pupa nie do ruszenia, nie przelecisz mnie, albo niech dadzą telewizory na tył każdego boliu by jadący z tyłu się nie nudzili....;-)


avatar
ryudo

03.09.2007 13:25

0

walerus, nieźle, uśmiałem się do łez. Co do zmian, to faktycznie, jeśli nic z tym nie zrobią, to spadnie popularność, kibiców będzie to nudzić, nawet tych najbardziej zatwardziałych (it look - 15 lat stażu :)) skoro oglądających będzie mniej, to mniej kasy od sponsorów, ew. sponsorzy pouciekają, mniej kapuchy dla FIA i innych darmozjadów i ogólnie kicha, ale miło że ktoś zaczął myśleć, chce zahamować i naprawić całe to zło, gdzie te czasy kiedy kierowcy wyprzedzali się na potęgę?? Ja też na ostatnim GP usnąłem, pozdro 4 all


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu